~Valiza~

Cumva, valiza mea cu amintiri s-a desfacut, iar obiectele au iesit si au inceput sa se invarta prin aer, au prins aripi si s-au indreptat spre inaltul cerului. Am incercat sa le prind pe toate si sa le pun la loc in valiza, dar ele s-au jucat cu mine, de parca eram cu totii niste copii in curtea gradinitei.
Acum ca ma gandesc, am reusit sa le tin in frau o perioada considerabila de timp. Poate fiindca atunci cand ai un prezent nu iti mai trebuie amintirea trecutului. De obicei, nu ieseau din valiza decat daca nu aveam nimic mai bun in momentul respectiv, asa ca ma hraneam cu jocul lor, cu dansul lor, cu incrucisarea lor; imi placea sa reconstitui puzzle-ul din ele, sa le pun cap la cap si sa vad cum aratau ca un tot unitar. Unele piese lipseau, dar imi imaginam intotdeauna ce ar fi putut sa reprezinte, chiar daca nu mereu corespundea cu realitatea.
Iar acum sunt pe cale sa le pierd, din cauza acestui eveniment neprevazut, din cauza faptului ca, probabil, nu am inchis bine valiza ultima data.
tumblr_mhrj1gWAkv1rdas0eo1_500_largeReusesc sa prind in palme una din componentele uzate. Falfaie din aripioare, o simt in pumn si depun mari eforturi sa nu il strang mai tare si sa i le frang. Cand intr-un final se opreste, decid ca e momentul sa o repun in valiza. Si totusi, curiozitatea ma roade, ma face sa vreau sa vad ce amintire se ascunde in pumnul meu. Dar ar fi prea periculos sa o vad, in fond, e una veche, pe care cu greu am reusit sa o inghesui in valiza si sa o inchid acolo. Nu imi pot permite sa o las libera din nou.
Sunt slaba totusi, iar curiozitatea invinge. Arunc o privire. Una scurta, dar suficient cat sa imi scape si sa zboare spre o inaltime la care sa nu pot ajunge. Si stiu ce amintire e, cu cat zboara mai departe, cu atat parca o vad mai bine.
Ma indrept spre valiza si o deschid larg. Obiecte familiare se ridica in aer si falfaie spre noi orizonturi. Imi iau valiza goala si plec mai departe.

” Cu cat mai departe poti privi inapoi, cu atat mai departe poti vedea inainte.“                      Winston Churchill

3 Comments

Spune și tu ce crezi

