~Poate c-am sa uit~

tumblr_m5kz6oXyTE1qj8pv3o1_1280Am strans un buchet de trandafiri. Unii sunt rosii, superbi, altii sunt albi, puri, nepatati de aceasta lume murdara; altii sunt roz, mai am si albastri, dar sunt putini; cativa sunt negri.

Si cum spuneam, i-am strans intr-un buchet pe toti, i-am privit mult timp, m-am bucurat de culorile lor, i-am fotografiat, am facut tot ce se putea face cu un buchet de trandafiri. Dar timpul a trecut, a tusit o data peste ei, iar petalele s-au imbolnavit si au picat cu randul. Cu fiecare zi care trecea, covorasul de petale se marea, iar eu, dorind sa ii pastrez intacti, sau macar atat cat au ramas, i-am scos din vaza cu apa, i-am legat cu o sfoara groasa de memorie si i-am atarnat de tavanul mintii mele.

Sunt amintiri. Amintiri deteriorate de la ploi, vant, timp. Dar le pastrez. Buchetul meu de trandafiri inca atarna.

Am sa ma trezesc intr-o zi cu riduri, cu copii si nepoti care se vor uita in adancul ochilor mei si imi vor cere o poveste. Ce am sa le spun?

Am sa scot un trandafir din buchet. Cu fiecare ocazie pe care o voi avea, am sa le arat cate unul. Iar dupa, il voi pune inapoi. Nu se stie niciodata cand ai nevoie de un buchet de trandafiri.

Dar pana atunci mai este. Pana atunci trebuie sa am grija de ei. Pana atunci trebuie sa ii las in buchet, nu sa ii scot pentru a le smulge petalele intr-un moment de nervozitate, intr-un joc copilaresc de genul “Ma iubeste, nu ma iubeste”. Iar daca se intampla sa scot cate un trandafir pentru a-l privi mai atenta, sa nu uit sa il pun inapoi.

Poate c-am sa uit. Poate c-am sa uit sa il repun in buchet. Sau poate ca buchetul meu va ajunge atat de uscat incat nu voi reusi sa mai descifrez culorile initiale ale trandafirilor. Sau poate…

Sunt multe variante. Dar cel mai mult mi-e teama c-am sa uit. Cu toii mai uitam din cand in cand. Poate c-am sa uit…

4 Comments

Spune și tu ce crezi

