~Vizual-auditiv~

999555_405093516262434_2122207725_nStelele se sting. Luna, cu un ultim oftat se-acopera cu nori ascunzandu-si pudoarea. Cerul e negru.

Ma simt precum un liliac, am impresia ca nu vad nimic, iar singurul lucru pe care ma pot baza e auzul.

Lumea imi da impresia ca nu vad bine, ca lucrurile pe care le remarc sunt iluzii, ca imi imaginez totul; imi da impresia ca ar trebui sa ascult opiniile celorlalti, ca ar trebui sa ma ghidez dupa ce vad ei, nu dupa ceea ce vad eu. Ca cica ei au o privire mai buna, ca cica ei inteleg sensul a ceea ce vad. Cica. Si cica eu nu.

Am ascultat. Am ascultat ce spun altii, am prins soaptele purtate de vant, l-am mituit sa mi le dea, iar el mi le-a vandut chiar ieftin. Le-am inregistrat in memorie, iar acum le ascult in casti.

Sunt ca o pasare legata la ochi si, din cate am auzit, in fata mea e un copac. Ma intreb ce fel de copac e, cati ani are, ce fel de frunze, cati locatari, cat de inalt e, ce culoare e, ce marime are coroana. Dar asta nu mi se spune, iar eu nu am voie sa il privesc. Pot doar sa imi imaginez toate aceste detalii. Pot sa imi imaginez ca e inalt, cu o coroana ingusta, cu frunze alungite de culoare verde inchis, un copac relativ tanar. Cand stiu ca am ajuns aproape de el, ma trag intr-o parte ca sa nu ma lovesc de el. Dar imaginea din mintea mea, nu coincidea cu realitatea, iar eu ma ciocnisem de o ramura groasa.

Mi-am dat jos legatura de la ochi si am privit coroana generoasa a unui copac batran, cu frunze mari, visinii. Am privit toate acele detalii pe care nimeni nu mi le spusese, crezand ca nu sunt valoroase, crezand ca doar imaginea concreta imi e de folos. Nu m-au lasat sa vad cu ochii mei, din teama de a interpreta gresit, asa ca mi-au dictat ei o viziune amorexica a realitatii.

Un liliac probabil s-ar fi descurcat. Dar eu nu. Eu am nevoie sa vad.

Spune și tu ce crezi

