~Vopsea (4)~

tumblr_lo5ythtlsp1qca2l1o1_500_largeAm mers in parc sa vad copacii. Un verde patrunzator mi-a umplut campul vizual uimindu-ma peste masura. Copacii nu erau nici albastri, nici rosii, nici violet. Erau verzi.

La inceput am crezut ca e vopsea. Am crezut ca acel cineva incerca sa imi insele ochii, sa ma faca sa cred ca acei copaci regasisera in sfarsit prietenia dintre ei si natura.

Dar nu era vopsea. M-am apropiat si am analizat frunzele. Ma intrebam cum se simt ei, asa, dezgoliti de stratul care le-a adus faima si fericire, dar in cantitati efemere. Ma intrebam daca au pastrat vreuna din acele amintiri ori s-au debarasat de ele asa cum se debaraseaza si de ultimele frunze ruginite ramase in coroana lor. Ma intrebam pentru cat timp aveau sa ramana asa, verzi.

Vopseaua fusese ca un drog pentru ei. Pentru unii, a scapa de dependenta de droguri inseamna a se opri brusc, a le vari pe toate intr-o punga de plastic si a le arunca la gunoi. Dar pentru cei care au fost macar o data la dezintoxicare, toata aceasta “terapie” nu e altceva decat o prostie. Caci cei care au trecut prin asta stiu ca nu exista alta scapare din dependenta de droguri decat aceea pe baza de droguri. Iar solutia este ca ele sa fie luate zilnic, dar in doze tot mai mici, pana cand, la un moment dat, esti suficient de puternic incat sa spui “Adio”.

tumblr_l5v07zKXGl1qcxxqzo1_400_largeM-am inapoiat pe carare si am parasit parcul. Eram intr-adevar fericita pentru ei, pentru ca se vindecasera de acel drog, dar nu mai eram interesata sa ii vad, acum ca aratau ca oricare alti copaci, acum ca nu mai aveau nimic special. In fond, am mostenit ipocrizia celorlalti. Un lucru e interesant atata timp cat e spectaculos si neasteptat. Acum ca vopseaua a disparut, iar lucrurile au revenit la normal, acei copaci nu mai reprezinta un interes pentru mine.

Plec in cautarea altei povesti.

Spune și tu ce crezi

