~Labirint~

De cateva saptamani hoinaresc in lumea asta pustie fara a intelege unde au disparut toate. Ma intreaba umbrele pe strada ce caut, iar eu ma opresc in loc pregatita sa le ofer un raspuns precis si elaborat, dar realizez ca nu posed nici unul. Si atunci tac, iar ochii lor iscoditori se grabesc sa ma eticheteze, sa ma caracterizeze nu dupa ceea ce spun, ci, din contra, dupa tacerea mea. Ei o catalogheaza drept nehotarare, caci nu poti pleca in cautarea a CEVA fara sa stii ce e, de fapt, acel CEVA.

Si atunci am inceput sa ma gandesc ca poate stiam ce caut, dar nu ajungeam la raspuns; ca poate acesta nu era stocat in constient, acolo unde aveam acces, ci intr-una din celelalte baze de date.

Aveam o permanenta imagine in minte cu un labirint care nu se mai sfarsea si, nu stiu de ce, dar asta dadea drumul sentimentelor din cusca pe care le-o creasem, facandu-ma sa ma simt neputincioasa. tumblr_m8f9itMB2Z1qdh8d9o1_500Crezusem pe parcursul acestei orbecairi prin necunoastere, ca labirintul nu e altceva decat explicatia pe care mintea mea o oferea, un fel de descriere vaga a peisajului care ma inconjura. Nu aveam nici cea mai vaga idee de ce nu eram de aceeasi parere cu mintea mea. Poate pentru ca tot acest pustiu nu il puteam asemui unui labirint. Aveam intr-adevar impresia ca eu cautam ceva, dar nu consideram ca ceea ce cautam era o iesire din labirint.

Abia cand am vazut poarta mare de fier si gardurile lungi care se pierdeau in ceata orizontului am realizat ca gasisem ceea ce cautasem atata vreme: gasisem labirintul. Avusesem dreptate: ceea ce cautam nu era o iesire din labirint, era o iesire din pustiu – o intrare in labirint.

1 Comment

Spune și tu ce crezi

