~Umbra~

Se zbat rotocolele de fum in aerul rece de toamna. In mijlocul multimii e focul; stingher. Si arunca cu atata furie scantei in inaltul cerului, incat vantul, speriat, se grabeste sa le indrepte in directia opusa copacilor. Se aud murmure, se aud cantece; se aude pustiul, tipand de undeva din spatele pruncilor care nu se mai opresc din ras. Si undeva, la granita padurii ii vad umbra misunand, incercand sa ma innebuneasca, caci stie ca e singurul motiv pentru care eu sunt acolo; singurul motiv pentru care ma contopesc in peisajul pruncilor care canta si nu ma aflu de partea pustiului.

Ma innebuneste; ma innebuneste felul in care imi mut privirea de la padure spre pajistea goala si tot imi apare umbra aceea in campul vizual. Parca ma urmareste, caci peste tot unde privesc se strecoara si ea.

Intr-un moment, ma decid sa ii soptesc adevarul; ma decid sa ii spun in gand ca tot ceea ce face e gresit, ca ar trebui sa se intoarca de unde a venit. Am realizat totusi repede ca mesajul meu nu a ajuns la destinatie. Am renuntat.

tumblr_mg9ca67OUo1r5wqemo1_500Renuntasem doar ca intr-o zi sa ma pomenesc ca soapta imi fusese ascultata chiar daca nu primise raspuns. Inca se vedea umbra in dreptul copacilor batrani ai padurii; inca ma obseda faptul ca nu reuseam sa gasesc un camp vizual in care sa nu intre; ma obseda faptul ca ma urmarea.

Sau, poate ca, de fapt… Poate ca, de fapt, eu urmaream fiecare indiciu care ar fi putut sa ma conduca la ea; ca eu scormoneam locurile in care era usor sa mi-o imaginez. Dar stiti ceva? Soptindu-i acel sfat fusese ca si cum ai vedea un schiop, ti s-ar face mila de el si ai incerca sa il ajuti, dar el se ridica in ambele picioare, lasa prefacatoria la o parte si iti rupe tie piciorul. Pur si simplu.

Spune și tu ce crezi

