~Chiar merita?~

tumblr_mucmweGjX71rb0lrwo1_1280Ar trebui sa injunghi odata pentru totdeauna existenta aceasta ipocrita a prostiei, ar trebui sa imi zugrum rasul. Ar trebui sa incetez sa mai cred in monstrii si sa incep sa cred in oameni, oameni rai. Ba nu, asta-i pleonasm.

Se invarte lumea in jurul meu cautandu-si rostul. Eu am incetat, nu fiindca l-as fi gasit, ci fiindca am realizat de mult ca lumea nu are un rost precis. Ne straduim prea mult sa ajungem in varf doar ca, intr-o zi, sa murim. Si atunci, totul se duce. Cine o sa isi mai aminteasca ca ai fost un amarat de director bogat al unei firme de nasturi sau ca profesorul de mate te-a felicitat in clasa a 11-a ca ai priceput in sfarsit cum se rezolva problemele matriciale? Iti spun eu: nimeni. Nu veni amu’ sa imi spui ca pe Eminescu, pe Shakespeare, pe Voltaire sau pe altii lumea ii mai tine minte. Te crezi Eminescu? Daca da, atunci bravo tie! Merita sa iti petreci nopti intregi scriind poezii legate de ceva imposibil, sa incerci continuu sa ascenzi, doar ca neuronii tai sa se sinucida de oboseala la o varsta atat de frageda.

Eu, draga cititor insignifiant, nu sunt Eminescu. Nu o sa isi aduca nimeni aminte de mine dupa ce am sa mor. Probabil cativa plangaciosi or sa-si sufle artificial nasul intr-o batista uzata si au sa infulece cozonacii dati drept pomana. Si-apoi au sa uite. Au sa revina la vietile lor, in timp ce pamantul mormantului meu va mai fi scormonit doar de caini vagabonzi. Sau grindina.

Si-atunci merita? Merita sa incerci? Sa iti creezi o reputatie? Sa iti faci prieteni? Merita sa traiesti?

1 Comment

  1. Mereu merită să trăieşti, azi e rău, mâine poate fi mai rău sau mai bine, oricum nu se poate rău fără bine. Dar să trăieşti merită, nu ştii niciodată ce te aşteaptă! Şi nu toţi oamenii sunt răi, uneori aşa îi vedem noi pentru că suntem dezamăgiţi!

Spune și tu ce crezi

