~Gânduri de Om~

tumblr_m58pme6U2I1r7ldl7o1_500Am vorbit cu un Om astăzi. Cel puţin cred că era om. Deși nu inţeleg de ce termenul de “uman” li se atribuie oamenilor. Nu are sens. Oamenii sunt printre ultimele fiinţe care posedă această calitate.

Și după cum spuneam, am vorbit astăzi cu un Om. I-am spus despre bucuriile mele, despre evenimente irelevante ce se vor șterge odată ce nisipul clepsidrei va trece peste ele. La care Omul mă intreabă, încercând să își ascundă curiozitatea, despre prieteni.

– Da, îi răspund, am un prieten foarte bun.

– Cum îl cheamă? întreabă.

– *nume*

– Ce nume ciudat…

Se gândeste câteva momente și, din toate intrebările pe care mi le-ar fi putut pune – ce face in timpul liber, care e culoarea lui preferată, dacă știe să cânte la vre-un instrument – Omul mă ia prin surprindere și mă întreabă:

– Ce naţionalitate are?

Îi răspund că nu aceeași pe care o avem și noi, iar Omul, nemaiîncercând să își ascundă nemulţumirea faţă de acest răspuns, începe să îmi povestească despre război, despre cum Ei, de naţionalitatea aceea, sunt mereu în căutare de pământ, că nu ai voie să vorbești cu Ei sau să îţi întemeiezi familii cu astfel de Oameni. După ce își termină mirobolanţiosul discurs prin care încearcă să mă facă să îmi pierd încredearea într-un prieten care o merită pe deplin, zic:

– Dar sunt cu toţii Oameni, de ce ar conta un nume pe un act de identitate mai mult decât felul în care e el în raport cu ceilalţi?

Omul mă privește cu o dezamăgire furioasă clocotind în ochi, oftează și mă întreabă cum arată.

Furioasă de valul acesta de superficialităţi las un pui de Om care stătea tăcut lângă noi să răspundă:

– E blond. Adică nu chiar blond blond, dar e un blond mai inchis, ca și al meu.

Apreciez că răspunsese în locul meu fiindcă, venind din gura unui pui de Om, răspunsul pare mai mulţumitor, genul de răspuns pe care un alt Om ar fi fost încântat să îl audă.

– E blond? intreabă Omul ca pentru sine.

Stă o clipă pierdut in propriile-i gânduri fără sens, după care răspunde simplu:

– Hmm. Atunci poate că e un Om bun.

 

1 Comment

  1. Pingback: Un Blogger pe Zi : Dark Angel » eBloguri

Spune și tu ce crezi

