~Dependență.~

Mănânc bomboane stricate. Nu, nu mănânc. Ling. Sug. Toată lumea ajunge să sugă la un moment dat, nu? Nu-mi spune acum că tu nu te-ai bucurat niciodată de o bomboană.

E ciudat. Are un gust acrișor, nou, diferit. Îmi pișcă papilele gustative de pe limbă care imediat pârăsc asta creierului prin impulsuri nervoase aproape instantanee. Acesta evaluează situația. Se încruntă. Își pune ochelarii pe nas și își răsfoiește caietul în căutare de antecedente. Ah, iată!

Dintr-o mișcare bruscă de bici trimite o comandă cruntă. Mă pune să arunc bomboana! Aproape că-mi vine să râd de stupiditatea situației. Cum să fac așa ceva?! Mai ales că nu am alta. Așa că îl ignor, îmi sug în continuare bomboana, mă bucur de gustul ei acru, ca și cum ar fi ultima bomboană pe care am să o mai sug vreodată.

Soarele intră cu atâta presiune pe fereastră încât aproape că mă îneacă lumina. E dimineață. Îndepărtez pătura de pe mine, mă ridic, mă dezbrac. Și ce să vezi? Pete! PETE, PETE, PETE! Bubițe roșii mi se împleticesc de-a lungul pielii, îmi mișună pe sub ea o mâncărime obsesivă, mi se pare că în toată încercarea mea de a o îndepărta cu unghiile nu fac decât să o amplific. Dar nu mă pot opri. Fac asta până sângerez.

În cele din urmă încetez. Sub unghiile mele se găsește o substanță vișinie, întărită. Picioarele mele arată ca un front de luptă, cu bălți ocazionale de sânge, cu rămășițe de piele, de-ale vreunui soldat care și-a dat viața în luptă grea. Îmi tremură degetele, dar nu le mai las să rașcheteze durere. Mă întind pe jos, așa goală, și las soarele să îmi ardă retina. Îmi arunc privirea în jurul meu, căutând un unghi care mi-ar mai salva din puținele celule cu conuri rămase, când observ ceva strălucind sub pat printre ghemotoace de praf. Mă întind în grabă știind exact ce este. Apuc bățul cu mâna, șterg praful lipit de sfera colorată înfiptă în băț și, când consider că am îndepărtat fiecare firișor de praf, o bag în gură. Iarăși gustul acrișor…

2993714146_6f779019a9

4 Comments

Spune și tu ce crezi

